Van concept naar innovatief platform in de bouw

Toelevering Online is een succesvol kozijnenplatform voor maatwerk kozijnen van hout, kunststof en aluminium. Begonnen als start-up, is Toelevering Online inmiddels uitgegroeid tot een succesvolle organisatie met een miljoenenomzet. Benieuwd naar de kracht van dit concept? Lees snel verder!
Toelevering_Hout_Kunststof-750x500
afbeeldinggalerij
31732347_1782450898464880_3675053371720466432_n-750x500
Persfoto_Toelevering_Online_Nijhuis_toelevering_nieuws_Standaard_format__kopie_kopie_kopie__201705151319401-1000x667-1-1440x690-c
videobanner-750x422

Inspelen op behoeften

In 2017 zijn we vanuit een timmerbedrijf gestart met Toelevering Online. We wisten dat als we nieuwe markten wilden aanspreken, we vooral iets anders moesten doen dan wat anderen al deden. In onze branche, de kozijnenmarkt, was er geen online platform beschikbaar voor zzp’ers, (kleine) bouwbedrijven en aannemers. Grotere bouwbedrijven hebben vaak samenwerkingen met timmerfabrieken, waarbij veelal wordt uitgegaan van seriematige orders en standaard maatvoering. Echter, de vraag naar enkele stuks kozijnen voor een woning, een verbouwing of renovatie werd amper bediend. Uit een uitgebreid haalbaarheidsonderzoek bleek vooral bij aannemers, bouwbedrijven en ZZP’ers behoefte te zijn aan het snel bestellen van kwalitatief hoogwaardige kozijnen tegen een scherpe prijs.

Van zes weken naar vijf werkdagen

We moesten buiten onze eigen kaders gaan denken. Als we via het huidige kanaal zouden blijven werken, zou het proces immers niet versnellen. Daarom hebben we onderzocht of we een nieuw passend concept konden inrichten. Zo ontstond het idee voor een online tool, waar de klant zelf het kozijn kan samenstellen, calculeren en bestellen. Dit bespaart de zzp’ers en kleine aannemers veel kostbare tijd! Het gehele proces is verkort van zes weken naar vijf werkdagen. Doordat het proces is geautomatiseerd en gedigitaliseerd, konden wij de maatwerk kozijnen tegen de scherpste prijzen en hoogste kwaliteit aanbieden en zo voldoen aan de klantvraag.

Vooruit blijven kijken

Na livegang van de online tool bleven we vooruit kijken. Want juist in een tijd waarin de online ontwikkelingen snel gaan, moesten we alle mogelijke kansen benutten en snel oplossingen bieden voor waar de klant om vraagt. Dat vroeg om vergaande klantkennis, toekomstvoorspellingen op basis van historische data en het lef om voorop te durven lopen. Luisteren naar en inspelen op de klantvraag bleef van groot belang. Op basis daarvan kozen wij onze leveranciers, producten en diensten. De klantbehoeften worden continu geanalyseerd op basis van data uit zoekgedrag in zoekmachines als Google, de zoekfunctie op onze website, expertise van onze partners en medewerkers en het belangrijkste: de directe input vanuit onze klant. En met succes: Toelevering Online draaide al in het tweede jaar een miljoenenomzet en verdubbelde haar omzet in de jaren die volgden.

"Joris heeft een bijzonder innovatieve blik op ondernemen. Hij weet behoeftes te creëren door producten of diensten opeen unieke manier in de markt te zetten. Daarnaast ken ik weinig mensen met zo’n enorme drive en focus om zaken voor elkaar te krijgen.”

Niek Wopereis, New Business Developer Toelevering Online
profileimage@2x

Ook hulp nodig bij het opzetten van jouw concept?

Wij zetten onze ervaring in het starten van een start-up graag in om jou te helpen!